Friday, March 5, 2010

Teater Muzikal "Antara"



Ini merupakan kali pertama aku menonton persembahan teater. Setelah diconvincekan oleh awek aku, maka Sabtu lepas aku telah berjaya merasai pengalaman menonton teater. Sabtu lepas juga merupakan kali pertama aku menjejakkan kaki ke Istana Budaya. Yup, shame on me.

Teater ini agak menarik kerna terdapat ramai pelakon & penyanyi tempatan yg agak femes menjayakannya. Ada celebs baru & ada celebs lama.

Teater Antara ini mengkisahkan tengtang keadaan manusia pada masa kini yg bersifat more Americanize rather than modernize. (maap kpd warga Amerika yg terasa, ini hanyalah perumpamaan) Teater ini mengingatkan kita tentang bekalan utk hari kemudian, bukan nikmat sementara di dunia sahaja yg patut dikejar... (aku turut memperingati diri ini)

Overall, teater ni memang best and worth every penny to spend. Persembahan lagu2 ok and jalan cerita teater ni juga simple dan tidak membosankan.








p/s: maap atas percobaan utk menulis "gaya puitis bebas" yg mungkin kurang menghiburkan.

No comments:

Post a Comment